جاذبه های گردشگری مشهد
نوشته شده توسط : نیکنام

جاذبه های گردشگری مشهد

پارک طبیعی هفت حوض مشهد

پارک طبیعی هفت حوض یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی مشهد که در دل کوه های خلج در 7 کیلومتری مشهد واقع شده است که این منطقه گردشگری با ۷ حوضچه طبیعیِ که بعضی از این حوضچه ها به اندازه یک استخر کوچک وسعت دارد که آب جاری در این حوضچه ها بعد از عبور از این هفت حوضچه به حوضی بزرگتر ریخته می شود و رودخانه مسیرش رو ادامه می دهد. این پدیده طبیعی حوض ها یا «دولین های» مختلف، به علت تخریب شیمیایی توسط باران های اسیدی در بستر یکی از سرشاخه های رودخانه طرق از ارتفاعات رو به جنوب بینالود شگل گرفته است.این منطقه توریستی بکر و با صفا یکی از پر بازدید ترین منطقه گردشگری تور مشهد می باشد.برای رسیدن به زیباترین وارامش بخش ترین جاذبه گردشگری شهر مشهد، باید به دل کوه های خلج در اطراف مشهد سفر کرد و بعد از وارد شدن به شهرک سیدی و جاده خلج، بعد از طی کردن حدود ۳ کیلومتر از جاده،گردشگران تور مشهد  به دوراهی می رسند. باید جاده اتوبان و آسفالت سمت چپ رو ادامه بدهند تا به میدان مانندی برسند وگردشگران باید بدانند اگر قصد سفر به این منطقه رو دارند  بعد از رسیدن به این میدان باید مابقی راه را که حدود ۲ کیلومتر است را  پیاده روی کنند و همچنین گردشگران تور مشهد مراقب  سنگ های صاف و صیقلی باشند  تا صحیح و سالم به «پارک طبیعی هفت حوض مشهد » برسند.

پارک وحدت مشهد

پارک وحدت مشهد در مکانی به مساحت بیست هکتار در اطراف بلوار وحدت در شرق مشهد به عنوان بزرگترین پارک مشهدمقدس می باشد و هرساله گردشگران تور مشهد زیادی را به خود جلب می کند.این پارک درسال ۱۳۴۵ شمسی تاسیس شده و از آن زمان تاکنون بخش های مختلف فرهنگی و ورزشی و تفریحی درآن بنا شده است و هم اکنون نیز در حال به روز رسانی و پیشرفت وگسترش بیشتری برای پارک می باشند .

 

 


این پارک بخاطر داشتن امکانات سیاحتی و تفریحی و ورزشی همچون فضای سبز ، دریاچه مصنوعی ، آب نما و آبشار ،تئاتر و سینما های تابستانی ، و امکانات ورزشی از قبیل سکوهای تنیس روی میز ، شطرنج ، زمین های ورزشی و زمین اسکیت و …جز بهترین مناطق گردشگری تور مشهد می باشد . در این پارک علاوه بر این با احداث مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) توسط اداره کل ارشاد اسلامی خراسان ، کتابخانه و مراکز فعالیت های فرهنگی و هنری باعث رفاه حال مسافران تور مشهد شده است.


 

مطالب مرتبط :

تور مشهد تابستان 95

تور مشهد پاییز 95

تور مشهد مهر 95

تور مشهد آبان 95

تور مشهد نوروز 96




:: موضوعات مرتبط: تورمشهد , ,
:: برچسب‌ها: جاذبه های گردشگری مشهد, بهترین جاذبه های گردشگری مشهد ,مکان های گردشگری مشهد ,جاذبه های دیدنی مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: